Obama svjesno financirao podružnicu Al-Qaedae

Ryan Saavedra

Screenshot: YouTube/MSNBC

Novi izvješće objavljeno u srijedu otkrilo je kako je Obamina administracija svjesno osigurala islamskoj terorističkoj organizaciji stotine tisuća dolara, unatoč činjenici da je skupina bila desetljećima označena kao organizacija za financiranje terorizma od strane američke vlade.

Obamini dužnosnici odobrili su puštanje više od 100.000 dolara čak i nakon što su obaviješteni da je Islamska agencija za pomoć (Islamic Relief Agency – ISRA), sa sjedištem u Khartoumu, povezana s Osama bin Ladenom i Maktab al-Khidamatom (MK), koji je na kraju postao al-Quaeda.

ISRA je od Obamine administracije primila financijsku potporu od 200.000 dolara američkih poreznih obveznika, od čega je najmanje 115.000 dolara prenijela organizaciji koja je financirala terorozam. National Review izvještava:

Prema američkom Ministarstvu financija, 1997. godine ISRA je uspostavila formalnu suradnju s MK. Do 2000., ISRA je prikupila 5 milijuna dolara za Bin Ladenovu grupu. Ministarstvo financija napominje da su dužnosnici ISRA-e čak tražili pomoć “za preseljenje [bin Ladena] na sigurno mjesto za njega”. Nadalje, izvještava da je ISRA 2003. godine u Zapadnoj Europi prikupila sredstva posebno namijenjena za Hamasove samoubilačke bombaške napade.

2004. označene su svi ISRA-ini ogranci, uključujući i onaj američki pod nazivom Islamska američka agencija za pomoć (IARA-USA). Na kraju se ispostavilo da je ova američka podružnica ilegalno prebacila 1,2 milijuna dolara iračkim pobunjenicima i ostalim terorističkim skupinama, uključujući, navodno, afganskom teroristu Gulbuddin Hekmatyaru.

National Review napominje da je u srpnju 2014., Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) odobrila 723.405 dolara američkih poreznih obveznika za World Vision Inc., a od tog novca, “200.000 dolara je trebalo biti upućeno podgrupi: ISRA-i”.

World Vision obavijestila je 2014. USAID da se ISRA nalazi na listi označenih terorističkih organizacija i nakon toga morala pričekati procjenu od strane Ureda za kontrolu strane aktive (OFAC) Ministarstva financija SAD-a, prije nego što su mogli primiti novac.

OFAC je u siječnju potvrdio da je ISRA označena teroristička oprganizacija i uskratila World Vision “dozvolu za obavljanje transakcije s ISRA-om”. National Review dodaje:

Usprkos odluci OFAC-a, u veljači je World Vision pisao OFAC-u i dužnosniku u Obaminoj administraciji Jeremyju Konydyku (koji je u to vrijeme bio ravnatelj USAID-ovog ureda za Američku vanjsku pomoć u katastrofama) kako bi se prijavili OFAC-u za novu licencu USAID-a da plate ISRA-i “novac koji su ostali dužni za obavljen rad”. Prema Larryju Meservu, direktoru misije USAID-a za Sudan, World Vision je tvrdio da ako ne plate ISRA-i, “cijeli njihov program biti će ugrožen”. …

… Nakon toga, nevjerojatno, 7. svibnja 2015. — nakon “bliske suradnje i konzultacija sa State Departmentom” — OFAC je izdao licencu podružnici World Visiona, World Vision Internacional, koja je odobrila “jednokratni prijenos od oko 125.000 dolara ISRA-i”, od čega je “115.000 dolara za usluge koje su obavljene pod podugovorom s USAID-om”, a 10.000 “za nevezane financijske aranžmane izmeđi Irish Aid-a i World Vision”.

Dok je Trumpova administracija usmjerena na uništavanje islamskog terorizma, te su skupine prosperirale u vrijeme Obamine administracije.

“[U 2014.], kada je SAD prvi puta započela kampanju protiv terorističke skupine, ISIS je bio prisutan u sedam zemalja”, izvijestio je The Hill 2016. godine. “Ta brojka je narasla na 13 u 2015., a dana dokumenti Bijele kuće pokazuju da ISIS djeluje u 18 zemalja.”

Obamina administracija također je “ubila” masovnu istragu o islamističkoj terorističkoj skupini Hezbollah, dozvoljavajući joj da “postane jedna od najvećih transnacionalnih skupina organiziranog kriminala na svijetu”, izjavio je veteran DEA, nadzorni agent Jack Kelly za Politico.

Obama je pokušao ublažiti svoj neuspjeh u sprječavanju terorizma tvrdnjom kako se pod njegovom administracijom “broj terorističkih incidenata nije značajno povećao”.

Politifact, lijevo naginjajući portal, ocijenio je Obaminu izjavu kao “uglavnom lažnu”.