‘Gosnella’ povlače iz kino dvorana unatoč solidnih rezultata

Paul Bois

Official Gosnell Website

“Gosnell: Suđenje najvećem američkom serijskom ubojici” nadmašio je očekivanja na kino blagajnama nakon prošlotjednog objavljivanja ulaskom u Top 10 najgledanijih filmova s utrškom od 1.235.000 dolara u samo 668 dvorana.

Unatoč solidnoj izvedbi za nezavisni film ove vrste, gotovo 200 kina neobjašnjivo je prestalo s prikazivanjem filma, uključujući ona u velikim gradovima gdje je najbolje prolazio. U svom drugom tjednu, “Gosnell” je pao s 668 kina na 480 — 188 manje, od kojih je 15 vrhunskih multipleksa.

Prema Johnu Sullivanu, direktoru marketinga filma, koji se također nalazio u ulozi producenta, pad se ne može objasniti slučajnosti ili “poslom kao i obično”.

“Mogu vam reći na temelju 15-godišnjeg iskustva nezavisnog objavljivanja filmova, nalazimo se u neistraženom području”, rekao je Sullivan za DW. “To je, bez sumnje, značajni pad, ali činjenica da su prestali s prikazivanjem u kinima u kojima se film po gledanosti nalazio na 6. ili 9. mjestu nije sasvim uobičajena.”

“Teško je ne vjerovati da ovdje nije riječ o tematici filma”, dodao je. Dok su neka manja kina možda odustala od “Gosnella” kako bi ovog vikenda napravili mjesto za “Halloween” (glavno izdanje kojem predviđaju 1. mjesto), isto ne ne može reći za multiplekse koji sadrže 20 ili više dvorana u kojima se film nalazio u top 10.

“Imamo kina koja odustaju od prikazivanja koja su top kina, u kojima imamo vrlo dobre rezultate”, rekao je Sullivan. “Bili smo na 6. mjestu u 15-pleksu (multipleks s 15 dvorana) i ovaj tjedan su prestali s prikazivanjem. Bili smo na broju 9 u 30-pleksu i ovaj tjedan prestaju s prikazivanjem. Postoji oko 15 takvih slučajeva gdje u pravilu ne bi ispali.”

“Jasno mi je da postoji gužva na tržištu — ‘Haloween’ će imati veliko otvaranje”, nastavio je. “Ali jako me čudi situacija u kojoj top 10 filmu otkazuju nastavak prikazivanja u kinima.”

15 kina koja su prekinula s projekcijom “Gosnella” su vrlo prometna kina, koja su sva u vlasništvu velikih lanaca. Nekoliko primjera:

  • AMC Kips Bay #6 od 15 dvorana
  • AMC Burbank #9 od 30 dvorana
  • Temecula Stadium #9 od 15 dvorana
  • AMC Alderwood #9 od 16 dvorana
  • AMC Methuen 20 #9 od 20 dvorana

S druge strane, autori filma primali su različita izvješća koja su govorila da kina aktivno sprječavaju svoje kupce od kupovine karata ne reklamirajući film ili ga proglašavaju “rasprodanim” prije popunjavanja kapaciteta. I dok su neke od tih situacija zasigurno posljedica ljudske greške, Sullivan kaže da je očigledno “odbijanje” previše dosljedno da bi se ignoriralo.

“Ovo što se desilo je bez presedana”, rekao je Sullivan. “Izdao sam brojne nezavisne filmove, uključujući drugi najgledaniji politički dokumentarac svih vremena. Tom prilikom smo bili suočeni s problemima, ali dobijam previše dosljedna izvješća kako bih smatrao da je sve ovo krivnja 16 ili 17-godišnjaka koji ne obavljaju svoj posao u lokalnim kino dvoranama kako treba.”

Nastavio je: “Jedno izvješće iz Nashvillea napomenulo je da su ljudima govorili kako je film rasprodan iz jednostavnog razloga što nisu imali dovoljno osoblja za pokrivanje kina i odlučili su se za našu dvoranu kako bi riješili problem. Zašto? Previše takvih stvari se nakupilo i nešto jednostavno ne miriše dobro.”

Sullivan je režirao hit dokumentarac Dinesha D’Souze “2016: Obamina Amerika”, koji se također suočavao s otporom, ali su brojke na kino blagajnama bile prejake kako bi ga distributeri jednostavno odbacili.

U javnoj izjavi na Facebooku, producent filma, Phelim McAleer, rekao je da je primio “zabrinjavajuća izvješća iz cijele zemlje” glede nemogućnosti kupaca da kupe ulaznice.

“Ljudi pričaju da odlaze na blagajne kina na kojima im govore da se film ne prikazuje, a prikazuje se”, rekao je McAleer. “Rečeno nam je da ljudi također nisu mogli kupiti ulaznice preko interneta. Neka kina pokušavaju maknuti film, kako bi spriječili da ga ljudi vide.”

Nekoliko korisnika Facebooka komentiralo je da su doista bili spriječeni od gledanja filma.

“Moja supruga i ja kupili smo ulaznice preko interneta za AMC-ovo kino, samo da bi ih otkazali i naknadno refundirali”, rekao je jedan korisnik. “Supruga je nazvala i pitala zašto, ali je zaposlenik kina jedino rekao da su odlučili da ga ne prikazuju. Tako smo se vozili dodatnih 20 minuta do Cinemarka gdje se prikazivao.”

Drugi korisnik je rekao: “Kupio sam ulaznice na blagajni u predvorju kina. Kad su prikazivane fotografije na zaslonu blagajne, svaki film je imao svoju fotografiju filma osim Gosnella.”

“Moj cinepleks nije imao nikakve postere filma, niti natpise koji bi vodili do prave dvorane, morao sam pitati kamo ići”, rekao je drugi.

Vrijeme će pokazati hoće li se “Gosnell” održati ovaj drugi tjedan prikazivanja, usprkos smanjenim kapacitetima prikazivanja.