WEGMANN: Nate Silver je u krivu što se tiče Bena Shapiroa.

Philip Wegmann

Screenshot: YouTube/Real Life with Jack Hibbs

Svi konzervativci su isti i svi su grozni. Tako barem glasi analiza Natea Silvera, glavnog urednika moćnog anketara FiveThirtyEight.

Nešto nije u redu s Facebookom, učinilo se kao da je Silver rekao u ponedjeljak, jer su glavne priče na sajtu uglavnom bile one iz medijskih glasila desno-od-centra. Prve dvije priče, što se tiče prometa, došle su od konzervativnog kolumnista i urednika Daily Wirea, Bena Shapiroa, a treća iz Daily Callera. Očigledno, to je dokaz da je društvena mreža napustila svoju društvenu odgovornost.

Osim što se čini da problem nije u Facebooku. Ono što je zasigurno posramljujuća činjenica za anketara, problem je u Silveru i tisućama podsmjehujućih ljudi koji su ga nepromišljeno retweetali.

Silver, barem u ovom slučaju, pretpostavlja da bilo koja osoba koja ne drži njegovo mišljenje mora biti izvan mainstreama. Ovo je problem od kojeg pate mnogi liberali. On objašnjava Trumpovo predsjedništvo. Silver ne nudi svoje preferirano rješenje popularnosti konzervativnih stajališta. No, prema njegovim tweetovima, čini se kako predlaže da bi Facebook trebao cenzurirati ili ukrotiti Shapiroa.

To bi bila pogreška. Shapiro i njegov Daily Wire postigli su veliki uspjeh jer su ponudili dobro promišljenu alternativu ljevičarskim idejama. Ne tako davno, Caitlin Flanagan je pisala je u Atlanticu o još jednom konzervativcu, Shapirovom suputniku u takozvanoj ‘tamnoj mreži‘, u članku pod nazivom “Zašto se ljevica toliko boji Jordana Petersona.”

Profesor psihologije stekao je kultno sljedbeništvo, koje se broji u milijunima, svojim podcastima, spisima i govorima zahvaljujući kritici upućenoj politici identiteta. I pogodio je blizu srca Flanagan. Bila je iznenađena kad je otkrila da se njezin sin sveučilišne dobi pretplatio na Petersona.

Oporavljajući se od šoka, njezin zaključak je bio na mjestu. Konzervativci nude nešto drugo od normalne liberalne regurgitacije o rasi, klasi i rodu, napisala je. Ta ideologija, za koju je pretpostavila da je mainstream, umire izvan tornja od slonovače — kako se Flanagan izrazila, njezin “sat sudnjeg dana otkucava sve bliže kraju”.

Ista privlačnost vrijedi za Shapiroa, koji ima veću publiku od Petersona i nedvojbeno koherentniju političku filozofiju. On nudi nešto što je uvjerljivo i drugačije od ostalih učenjaka i to je tajna njegovog uspjeha. Samo pogledajte Facebookove algoritme koje Silver toliko proklinje.

Ranije ovog proljeća, Facebook je promijenio svoj algoritam kako bi favorizirao objave sa “smislenim interakcijama“. Što je više korisnika komentiralo objavu, reagiralo na nju i podijelilo link, postojala je veća šansa da ćete se uzdignuti na ljestvici tekućih vijesti. Otuda dolaze objave Shapiroa i Daily Callera. Ukratko, njihov brend novinarstva je popularan jer ga ljudi vole.

I da budemo iskreni, Facebook (i desnica) bi mogli puno gore proći od ove dvije medijske kuće.

Shapiro nije nekakav trgovac zavjerama-dodataka za prehranu/luckasti manijak poput Alexa Jonesa. Daily Caller nije rasipač gnoja poput InfoWarsa. Shapiro je zbog svojih ideja bio profiliran u New York Timesu, Wall Street Journalu i Associated Pressu. Pozvan je da drži govore diljem zemlje jer ga je vrijedno čuti. A Daily Caller također navode sve te medijske kuće zbog njegovog izvješćivanja.

Veliki dio zemlje, često zaboravljeni geografski predjeli između dviju obala, čita nešto potpuno drugačije od onoga što čitaju u D.C.-u i Los Angelesu. Ako Silver i njegova kompanije žele razumjeti zemlju, ne bi smjeli biti tako neobazrivi.