1.000 znanstvenika potpisalo javnu izjavu o ‘ne slaganju s darvinizmom’

Lindsay Elizabeth

Ranije ovog mjeseca, online peticija kojom se izražava znanstveno protivljenje teoriji evolucije Charlesa Darwina, dosegla je više od 1.000 potpisa, što ukazuje na povećani konsenzus među znanstvenom zajednicom.

Izjava “Znanstveno razilaženje s darvinizmom“, kratka je izjava koja glasi: “Mi smo skeptični prema tvrdnjama o sposobnosti nasumične mutacije i prirodne selekcije kako bismo objasnili složenost života. Treba poticati pažljivo ispitivanje dokaza Darwinove teorije.

“Na popisu ‘Znanstvenog razilaženja s darvinizmom’ nalazi se 1.043 znanstvenika. Prešao je brojku 1.000 ovog mjeseca”, rekla je Sarah Chafee, službenica Discovery Instituta, navodi College Fix.

Izjavu, koju je 2001. objavio Discovery Institute od strane onih koji dovode u pitanje neo-darvinizam, potpisali su znanstvenici iz “Nacionalne akademije znanosti SAD-a, ruski, mađarski i češki akademici, kao i oni sa sveučilišta kao što su Yale, Princeton, Stanford, MIT, UC Berkeley, UCLA i ostalih.”

Izjava ima posebne zahtjeve za potpisnike. Kako bi mogli potpisati dokument, morate imati “doktorat u znanstvenom području poput biologije, kemije, matematike, inženjerstva, kompjuterske znanosti ili u nekoj od drugih prirodnih znanosti; ili moraju držati titulu doktora medicine i raditi kao profesor medicine”, osim slaganja s tvrdnjama koje on iznosi.

Web stranica objašnjava važnost postojanja takve izjave zbog nastojanja masovnih medija da se uvjerenje u darvinizam nametne kao istina.

“Izjava Znanstvenog razilaženja s darvinizmom postoji kako bi se ispravio javni zapis pokazivanjem da postoje znanstvenici koji podržavaju otvoreno ispitivanje dokaza koji se odnose na modernu darvinističku teoriju i koji se pitaju može li neo-darvinizam na zadovoljavajući način objasniti složenost i raznolikost prirodnog svijeta”, navodi stranica.

“U posljednjih nekoliko godina došlo je do zajedničkog napora nekih pristaša moderne darvinističke teorije kako bi se poreklo postojanje znanstvenih kritičara neo-darvinizma i u svrhu obeshrabrivanja otvorene rasprave o znanstvenim dokazima za i protiv neo-darvinizma”, objašnjava stranica sa često postavljenim pitanjima.

David Klinghoffer, viši suradnik Discovery Institute, rekao je kako su svi potpisnici “riskirali svoje karijere ili reputacije potpisivanjem” izjave.

“Takva je moć grupnog razmišljanja”, napisao je u članku Evolution News-a. “Znanstveni mainstream će vas kazniti ako može, a mediji su privrženi svojoj narativi da su svi ‘znanstvenici’ u suglasnosti i da samo ‘pjesnici’, ‘odvjetnici’ i ostali ‘otkačeni glupani’ sumnjaju u Darwinovu teoriju. Zapravo, trenutačno pokušavam postaviti jedan strašan rukopis znanstvenika s Ivy League sveučilišta koji je imati hrabrosti iznijeti svoje razloge za odbacivanje darvinizma. Problem je u tome što još nitko nema hrabrosti objaviti ga.”

Također je ključno istaknuti da potpisivanje dokumenta ne znači nužno da znanstvenici vjeruju u “alternativne teorije poput samoorganizacije, strukturalizma ili inteligentnog dizajna”, već jednostavno ukazuju na “skepticizam prema modernim Darwinovim teorijama koje tvrde da je prirodna selekcija koja djeluje na slučajne mutacije pokretačka snaga složenosti života.”

Ako želite saznati više o popisu “Znanstvenog razilaženja s darvinizmom”, ovdje možete pronaći više informacija.