WILLIAMS: Korumpiranje naših društvenih normi

Walter E. Williams

Evo nekoliko pitanja za biologe i medicinske stručnjake: Ako se ustanovi da osoba ima XY kromosome (heterogametski spol), da li oznaka žensko na rodnom listu, vozačkoj dozvoli ili kartici socijalnog osiguranja nadjačava kromosomski dokaz? Isto tako, ako se ustanovi da osoba ima XX kromosome (homogametske), hoće li oznaka muško na njezinom rodnom listu, vozačkoj dozvoli ili kartici socijalnog osiguranja nadjačati kromosomski dokaz? Ako ste medicinski stručnjak, biste li smatrali nasavjesnim liječenjem kad specijalist za opstretiju/ginekologiju ne naruči rutinski Papa test za otkrivanje raka maternice za pacijenta koji se identificira kao žensko, ali ima XY kromosome?

Kad biste bili sudac, biste li kaznili kriminalca koji se identificira kao žensko, ali ima XY kromosome, na ženski zatvor? Sudac bi to mogao učiniti. Sudac Williams Pryor s Američkog žalbenog suda 11. okruga, bavio se presudom školskog okruga na Floridi da se transrodnom “dječaku”, osobi s XX kromosomima, ne može zabraniti pristup dječačkim zahodima. Pryor je sugerirao da se učenici uopće ne bi trebali odvajati po spolu.

Strah možda objašnjava zašto biolozi u akademskim krugovima ne žele istaknuti da spol osobe nije opcionalan. Budući da je LGBTQ zajednica predstavlja političku silu na mnogim koledž kampusima, biolozi se vjerojatno boje osvete administratora zaslijepljenih raznolikošću. I nisu samo akademici i suci ti koji spol sad smatraju opcionalnim. Savezne, državne i lokalne uprave ignoriraju biologiju i dopuštaju ljudima opcionalan spol na rodnim listovima, putovnicama, karticama socijalne sigurnosti i vozačkim dozvolama. U New York Cityju, namjerno ili opetovano odbijanje korištenja preferiranog imena osobe, osobne zamjenice ili titule predstavlja kršenje Zakona o ljudskim pravima New York Cityja. Kad bih rekao da je moja preferirana titula “Vaše veličanstvo”, pitam se bi li newyorška Komisija za ljudska prava procesuirala ljude koji bi opetovano odbijali koristiti moju preferiranu titulu.




Jedan transrodni LGBTQ aktivist podnio je ukupno 16 žalbi Sudu za ljudska prava Britanske Kolumbije protiv estetičarki koje nisu željele voskom tretirati njegove muške genitalije. Tražio je financijsku naknadu u iznosu od najmanje 32.500 dolara. Jedna žena bila je prisiljena zatvoriti svoj salon. Na sreću, Sud za ljudska prava odbacio je slučaj LGBTQ aktivista koji je morao platiti 2.000 dolara svakoj od tri žene koje je napao. No, LGBTQ aktivist ne odustaje. On sad prijeti tužbom ginekologu koji ga ne želi primiti kao pacijenta.

Godine 2012., evangeličkom kršćanskom pekaru iz države Colorado prijetila je zatvorska kazna zbog odbijanja izrade svadbene torte za istospolno vjenčanje. Kad je kršćanski vlasnik pekare Jack Phillips izvojevao pobjedu na Vrhovnom sudu (odlukom 7-2) u lipnju 2018. godine, u slučaju koji se radio o njegovom odbijanju izrade svadbene torte za gay par na temelju vjerskih uvjerenja, mislio je da su njegove pravne bitke s državom Colorado završile. No, Phillips, vlasnik Masterpiece Cakeshopa u Lakewoodu, državi Colorado, se 24 dana nakon što je Vrhovni sud presudio u njegovu korist, suočio s novom borbom na sudu. Borba uključuje odvjetnika koji ga je zamolio za izradu torte koja bi proslavila obljetnicu njegove spolne tranzicije. Vjerojatno postoji mnogo pekara u Lakewoodu i njegovoj okolici koje bi rado ispekle tortu za homoseksualce; oni su se jednostavno namjerili na Phillipsa.

Za one u LGBTQ zajednici i izvan nje koji podržavaju ovakve napade, mogli bismo ih zapitati hoće li tražiti progon vlasnika židovske delikatesne radnje koja odbija pružiti usluge dostavljanja hrane za neonacistički događaj. Da li bi crnu kompaniju za dostavljanje hrane trebalo prisiliti na obavljanje usluge za Ku Klux Klan? Da li bi NAACP trebalo prisiliti da otvori svoje članstvo rasističkim skinheadovima i neonacistima? Da li bi kongresno Crno vijeće trebalo biti prisiljeno na otvaranje svog članstva bijelim članovima Kongresa? Ako ste osoba sklona slobodi, vaš bi odgovor trebao biti ne.

Walter E. Williams je profesor ekonomije na Sveučilištu George Mason.