Vijesti

Sudionici summita Globalne klimatske akcije ‘zagušili’ zračnu luku u San Franciscu svojim privatnim mlažnjacima

Jato aktivističkih faca, celebrity enviromentalista i visokih političkih ličnosti, spustili su se prošli tjedan u San Francisco povodom prvog godišnjeg sumita Globalne klimatske akcije. Ali, čini se, nisu baš svi dovoljno privrženi cilju sprječavanja globalnog zagrijavanja da bi koristili sredstva putovanja s prihvatljivim emisijama ugljika.

San Francisco Chronicle izvijestio je da je promet privatnim mlažnjacima bio znatno veći prošlog tjedna, uglavnom zbog velikih zvijerki ekologije koji su doletjeli u grad kako bi se sastali i razgovarali o suzbijanju emisija ugljika.

Dužnosnici zračne luke tvrde da je promet na privatnim uzlatištima bio za 30% veći u San Franciscu i da su korporacijski mlažnjaci “napunili parkirna mjesta na pisti” i zagušili zračni promet.

Chronicle nije bio specifičan o tome tko je koristio privatne mlažnjake kako bi se pojavio na konferenciji o klimatskim promjenama, ali, u sada godišnjem događaju, sudjelovale su brojne osobe s A-liste, poput Al Gorea, Harrisona Forda, Aleca Baldwina i Dave Matthewsa, od kojih svi radije biraju letjeti sami nego više ekološki prihvatljivim načinom kako bi prisustvali događaju posvećenom spašavanju planeta.

Da ne bi bilo zabune: privatni mlažnjaci su glavni emiteri ugljika. Prema Guardianu — koji je daleko od publikacije koja “poriče klimu” — “jedan sat leta privatnim mlažnjakom emitira više ugljičnog dioksida od većine Afrikanaca u čitavoj godini”. S obzirom na to koliko putnika putuje u jednom takvom zrakoplovu, trošak ugljika po putniku je također iznimno visok. Putnički zrakoplov, potpuno ispunjen, troši “200-300 kg ugljičnog dioksida stavljenog u atmosferu po putniku u jednom satu”. Polu ispunjen Lear Jet ispušta “oko 400-600 emisije ugljičnog dioksida po putniku u jednom satu”.

Ako je Al Gore putovao u polu ispunjenom Lear Jetu, on je odgovoran za istu količinu ugljičnog dioksida koliko prosječna američka obitelj stvori u oko dva tjedna.

Postoje programi “emisijskih kupona” za ljude koji vole “letjeti zeleno”, “ali oni su više poput kupovine ekoloških indulgencija, a ne stvarno pročišćavanje emisija ugljika.

Polaznici konferencije nisu bili više svjesni ugljika niti na zemlji. Kad su jedanput stigli u San Francisco, navodi New York Times, nekoliko visokih sudionika iskoristilo je slobodno dostupni ugljično-neutralni zemaljski transport. Skupi električni autobus, obezbjeđen za premještanje sudionika s jednog događaja na drugi, bio je cijelo vrijeme “gotovo prazan“.

Admin

Share
Published by
Admin

Recent Posts

SHELLENBERGER: Tihi očaj budnih fanatika

Tijekom posljednjih nekoliko tjedana, klimatski aktivisti u Britaniji blokirali su autoceste (jer automobili ispuštaju ugljični…

2 years ago

KLEIN: Vlastita prljava povijest predaka američkih Indijanaca

U svojoj Proklamaciji o Danu autohtonih naroda 2022. godine, koji progresivna ljevica nastoji učiniti saveznim…

2 years ago

DOYLE: Antiljudski vandalizam pokreta Just Stop Oil

Suncokreti Vincenta van Gogha bilježe rijedak trenutak optimizma u inače problematičnom životu. U veljači 1888.…

2 years ago

ROOT: Koliko bi Amerika danas bila drugačija da je Trump još uvijek predsjednik?

Ovo je vjerojatno najlakša kolumna koju sam ikad napisao. Toliko je jednostavno zamisliti kakva bi…

2 years ago

O’NEILL: Zašto su eko-aktivisti toliko neprijateljski nastrojeni prema čovječanstvu

Na ulicama Londona izbilo je nešto poput klasnog rata. S jedne strane, stoje radni ljudi…

2 years ago

DESMET: Znanost i ideologija

Znanost se, u osnovi, može definirati kao otvorenost uma. Izvorna znanstvena praksa, ona koja je…

2 years ago