Vijesti

Sastajalište reklo bijelom “rodno-fluidnom’ komičaru da ne može nastupati jer su njegovi dreadlocksi oblik ‘kulturne aproprijacije’

Coop les Récoltes, restoran, bar i mjesto za nastupe, koji je stvorila Skupina za istraživanje javnog interesa Université du Québec à Montréal, nedavno je uskratila nastup bijelom komičaru zbog njegovih dreadlocksa.

Dana 11. siječnja, Snowflake Comedy Club (SCC) trebao je održati set nastupa u Coop les Récoltes.

Prema njihovoj službenoj stranici, SCC nudi “siguran” smijeh bez “transfobije, mizoginije, rasizma, seksizma, homofobije ili … ‘fatshaming-a'”. Skupina je također posvećena sudjelovanju više ženskih nego muških izvođača.

Kad je komičar Zach Poitras pitao svog prijatelja Mathieua Salea (jednog od organizatora SCC-a) ako bi mogao izvesti komad u kojem bi govorio o vlastitoj rodnoj fluidnosti tijekom nastupa 11. siječnja, Sale je razgovarao s kolegama koji su došli do zaključka da Poitrasu ne može biti dozvoljen nastup zbog njegove kose.

U nedjelju, zadruga je objavila poruku na Facebooku koja između ostalog navodi (prevedeno s francuskog i uređeno radi jasnoće):

Zadruga je siguran prostor, slobodan od izvješća o ugnjetavanju. Mi ne toleriramo bilo kakvu diskriminaciju ili uznemiravanje unutar naših prostora. S obzirom na neke nedavne događaje, zadruga bi htjela objasniti svoje stavove [u vezi zašto je bijelom muškarcu s dreadlocksima uskraćen nastup].

… kulturno vlasništvo je činjenica da je osoba iz dominantne kulture pogodna za simbole, odjeću ili frizure ljudi iz povijesno dominantnih kultura. Privilegija je moći nositi dreadove kao bijela osoba i da se na to gleda kao biti provokativan, dok će crnoj osobi biti uskraćena mogućnost zapošljavanja ili pristup raznim prostorima (smještaju, školama, večerama, sportskim natjecanjima, itd.). Zapravo, crni ljudi se prečesto suočavaju s potrebom da mijenjaju izgled svoje kose i poriču svoju kulturu ako žele biti zaposleni i sposobni preživjeti.

U postu se dalje navodi da je nakon “desetljeća kolonijalizma, ropstva i kulturnog genocida” u kojima ljudima od boje nije dozvoljeno stiliziranje kose i oblačenje onako kako oni to žele, “šamar u lice” činjenica da “druga skupina može uzeti [te stilove] bez problema ili posljedica.”

Nadalje tvrde da, iako “namjera te osobe možda nije rasistička… kulturno vlasništvo je sredstvo rasizma” i da svatko tko prikazuje takvo “kulturno vlasništvo” ne bi trebao imati mjesta u zadruzi.

Unatoč naizglednom ludilu uskraćivanja nastupa rodno fluidnom komičaru zbog njegove frizure, Poitras je zapravo branio zadrugu u svom vlastitom postu na Facebooku, rekavši da su on i ustanova “saveznici u smislu inkluzivnosti” i da nije na “bijelim [ljudima] da odluče što je, a što nije aproprijacija kulture.

Ipak, Poitras je napomenuo da su optužbe za rasizam utemeljene samo na njegovoj frizuri “malo apsurdne”.

Admin

Share
Published by
Admin

Recent Posts

SHELLENBERGER: Tihi očaj budnih fanatika

Tijekom posljednjih nekoliko tjedana, klimatski aktivisti u Britaniji blokirali su autoceste (jer automobili ispuštaju ugljični…

2 years ago

KLEIN: Vlastita prljava povijest predaka američkih Indijanaca

U svojoj Proklamaciji o Danu autohtonih naroda 2022. godine, koji progresivna ljevica nastoji učiniti saveznim…

2 years ago

DOYLE: Antiljudski vandalizam pokreta Just Stop Oil

Suncokreti Vincenta van Gogha bilježe rijedak trenutak optimizma u inače problematičnom životu. U veljači 1888.…

2 years ago

ROOT: Koliko bi Amerika danas bila drugačija da je Trump još uvijek predsjednik?

Ovo je vjerojatno najlakša kolumna koju sam ikad napisao. Toliko je jednostavno zamisliti kakva bi…

2 years ago

O’NEILL: Zašto su eko-aktivisti toliko neprijateljski nastrojeni prema čovječanstvu

Na ulicama Londona izbilo je nešto poput klasnog rata. S jedne strane, stoje radni ljudi…

2 years ago

DESMET: Znanost i ideologija

Znanost se, u osnovi, može definirati kao otvorenost uma. Izvorna znanstvena praksa, ona koja je…

2 years ago