WILLIAMS: Imamo problem s identitetom

Walter E. Williams

Prema nedavnom izvješću New York Timesa, Odjel za zdravstvo i ljudske usluge dostavio je prijedlog za definiranje spola. Njihov memo kaže: “Spol znači status osobe kao muško ili žensko na temelju nepromjenjivih bioloških obilježja koja se identificiraju rođenjem ili prije njega.” Oni dodaju: “Spol koji se navodi na rodnom listu osobe, u svom izvornom izdanju, predstavlja konačni dokaz spola osobe osim ako se ne opovrgne pouzdanim genetskim dokazima.” Mislim da ova potonja izjava nije dovoljno stroga. Kromosomi, a ne ono što je na rodnom listu, određuju spol osobe. Stoga, ako fetus ima XX kromosome, rođeno je žensko, a ako fetus ima XY kromosome, rođeno je muško.

Ono što je lako rješiv problem u biologiji može postati zbunjujuće u političkoj/društvenoj areni, osobito se kad se prema nečijem spolu odnosi kao prema njegovom rodu. Usput, prije modernih vremena, pojam rod koristio se isključivo kada se govorilo o gramatici u nekim jezicima, poput francuskog, u kojima su imenice i zamjenice muškog, ženskog ili srednjeg roda i zahtijevaju riječi sintaktički povezane s njima. Rod je postao u potpunosti disociran s biološkim rasuđivanjem. Na primjer, u prošlosti kad je osoba otvarala račun na Facebooku, jedine opcije bile su “muško” i “žensko”. U 2014. godini, Facebook je uveo 50 rodnih opcija, uključujući interseks, rodno nesukladni, ne-binarni i androgeni.

Kao dodatak zamućivanju voda o nečijem spolu, rasa se također zamućuje. Senatorica Elizabeth Warren je dugo tvrdila da nosi američko-indijansko nasljeđe. Sveučilišta Harvard i Pennsylvania vidjeli su je kao doprinos agendi rasne raznolikosti njihovih pravnih škola, budući da je bila član njihovog osoblja. Nedavno, mnogi su počeli sumnjali u njezino nasljeđe, počeli je ismijavati i nadjenuli joj nadimak “Pocahontas”. (Još jedan njezin nadimak je Lieawatha.) Nedavno nastojanje Warren da riješi ovo pitanje pomoću DNK analize eksplodiralo joj je u lice. Ona je samo između 1/64 i 1/1024 američka-Indijanka.

Ovu novu liberalnu agendu omogućavanja fleksibilnosti prilikom određivanja identiteta iskoristila je Rachel Dolezal kako bi dobila posao predsjednice ureda NAACP u Spokaneu, državi Washington, i mjesto profesorice afričkih studija na Sveučilištu Eastern Washington. Dolezal je rođena kao bjelkinja, ali je odlučila biti crna osoba; razotkrili su je bijeli roditelji. NAACP je branio Dolezal rekavši: “Rasni identitet osobe nije presudan kriterij ili razlog za diskvalifikaciju što se tiče vodstva NAACP-a.” Usput, što se tiče Dolezal, ona je još uvijek crna osoba. Ima novo legalno ime, Nkechi Amare Diallo, što znači “dar Božji” na Ibo jeziku.

Možda se pitate, “Williams, u čemu je problem? Ovo je Amerika i ljudi su kakvi god vele da jesu.” Evo vam nešto za razmatranje: Kako bi muškarci u dobi između 17 i 21 godine prošli test za provjeru fizičkih sposobnosti u vojsci, moraju napraviti 35 sklekova, 47 trbušnjaka i otrčati 2 milje ispod 16 minuta i 36 sekundi. Žene u istoj dobnoj skupini za prolazak tog testa moraju napraviti 13 sklekova, 47 trbušnjaka i otrčati 2 milje ispod 19 minuta i 42 sekunde. Da li bi bilo u redu za muškarce koju ne mogu zadovoljiti muške kriterije da tvrde kako su žene?

Pretpostavimo da je muškarac osuđen na 10-godišnju kaznu u državnom kalifornijskom zatvoru Corcoran. Da li bi on mogao tvrditi da je žena i dobiti dopuštenje da izdržava svoju kaznu u kalifornijskoj ustanovi za žene? Pred Vrhovnim sudom SAD-a nalazi se slučaj Studenata za pravične upise protiv Harvarda. Tužitelji tvrde da ured za upis studenata sveučilišta diskriminira studente azijskog podrijetla. Ti azijski studenti, s nevjerojatno visokim SAT rezultatima, mogli su lako izbjeći anti-azijsku diskriminaciju jednostavnom tvrdnjom da su crni ili Hispanci. Tko bi se na Harvardu usudio dovesti u pitanje njihovu rasnu tvrdnju? Uostalom, na koledž kampusima je politički nekorektno sugerirati da nečija boja kože, oblik očiju ili zvuk glasa ukazuje na nečiju rasu.

S privilegijama koje se određuju prema rasi i spolu, trebali bi nešto poput južnoafričkog Zakona o registraciji stanovništva iz 1950. u doba apartheida kako bismo u jasnim terminima definirali tko pripada kojoj rasi i kojem spolu i time spriječili rasne i spolne prijevare.

Walter E. Williams je profesor ekonomije na Sveučilištu George Mason.