DRIESSEN: Educiranje djece kako debatirati protiv alarmantnih klimatskih tvrdnji

Paul Driessen

Screenshot: YouTube/Space Videos

Došlo je vrijeme da bacimo rukavicu izazova stalnom pritoku pristranih, lažnih informacija i alarmizma o klimatskim promjenama kojima se hrane učenici u svojim učionica i izvan njih. Dr. David Wojick, analitičar za znanost i javnu politiku, pokrenuo je novi važni projekt koji će učiniti upravo to.

Od dječjeg vrtića nadalje, našim mladim ljudima se konstantno govori da se oni, naš životinjski svijet i naša planeta suočavaju s dosad neviđenim kataklizmama zbog klimatskih promjena uzrokovanih ljudskim djelovanjem, koje su posljedica našeg korištenja fosilnih goriva. Znanost je rekla svoje, oni se neprestano obmanjuju, a u učionicama je dozvoljeno malo ili nimalo rasprave.

Zbog toga ne čuju gotovo ništa o rastućem jazu između predviđanja računalnih modela i satelitskih mjerenja temperature; pitanjima o manipulaciji podataka od strane znanstvenika koji zagovaraju opasnu narativu klimatskih promjena uzrokovanih ljudskim djelovanjem; stotinama znanstvenika koji se ne slažu s pretpostavljenim “konsenzusom” o klimatskom kaosu uzrokovanim čovjekom; ili o nedostatku bilo kakvih dokaza iz stvarnog svijeta koji bi poduprli tvrdnje o izbjeljivanju koralja zbog povećanih emisija ugljičnog dioksida, izumiranju vrsta ili naizgled beskrajnu litaniju sve apsurdnijih tvrdnji da emisije fosilnih goriva čine morske pse desnorukima, arktičke biljke previsokima, svinje premršavima i losose koji nisu u stanju otkriti opasnost, da navedemo samo nekoliko ludih primjera.

Učenicima se rijetko govori da Sjedinjene Države uživale u rekordnom 12-godišnjem izostanku uragana kategorije 3-5 koji stižu do kopna između 2005. i 2017. godine ili da je razdoblje 1944.-1950. bilo najgore u povijesti što se tiče čudovišnih uragana koji su pogađali Floridu. Ne govori im se da su SAD imale 40% manje “nasilnih” (F4-5) tornada godišnje od 1986. do 2018. godine nego je to bio slučaj između 1954. i 1985. godine — ili da Amerika nije imala niti jedan jedini nasilni tornado 2018. godine, što je prvi takav zabilježeni slučaj u povijesti. Umjesto toga, oni se obmanjuju da oluje postaju sve češće i intenzivnije.




Čak im se rijetko govori i o Malom ledenom dobu, rimskom i srednjovjekovnog toplom razdoblju, produljenim sušama tijekom povijesti ili kritičnim ulogama fluktuirajuće sunčeve energije, periodičnim oscilacijama u pacifičkoj i atlantskoj temperaturi i strujama te ostalim velikim prirodnim silama koje su utjecale na klimu tijekom Zemljine i ljudske povijesti.

Stoga uopće ne čudi što sad vidimo djecu koja marširaju ulicama i pozivaju na “klimatsku akciju” i “klimatsku pravdu”. Ono što je još gore, njihovi učitelji ne samo da toleriraju njihovo izostajanje. Oni ga potiču, pripisujući zasluge za takve akcije ili čak govore da je učenički klimatski aktivizam važniji od njihovog čitanja, matematike, povijesti i ostalih satova u školi.

To je smiješno. Ali to je stvarno, to se doista događa — i često je financirano izravno našim poreznim dolarima ili od strane porezno oslobođenih zaklada i aktivističkih skupina čiji pogledi dominiraju i prožimaju naše obrazovne i medijske sustave.

Osim onoga što učenici uče u svojim učionicama, oni također primaju “smjernice” i “informacije” od “edukacijskih” web stranica koje promiču klimatski alarmizam. Nevjerojatno, mnoge od njih već godinama financira država, a neke još uvijek primaju financijska sredstva od saveznih agencija Trumpove administracije!

Na primjer, “Mreža za klimatsku pismenost i energetsku svijet” (“Climate Literacy and Energy Awareness Network”, CLEAN, kao “clean energy“) upravlja CLEAN web stranicom, koju zajedničkim snagama financiraju Nacionalna agencija za istraživanje oceana i atmosfere (NOAA), Nacionalna zaklada za znanost (NSF) i Ministarstvo energetike Sjedinjenih Američkih Država (DOE).

Ona navodno potiče “klimatsku pismenost” — što je zapravo kod za pogrešno uvjerenje da ljudi uzrokuju opasne klimatske promjene. CLEAN kaže da posjeduje više od 600 slobodnih, raspoloživih resursa spremnih za korištenje u učionicama srednjeg i visokog obrazovanja. Također se hvali da je jezgra “klimatske nastave” dio web stranice Climate.gov. To je pristranost savezne vlade izravno usmjerena na djecu.

Jedan od ključnih načela CLEAN-ove verzije klimatske pismenosti objašnjena je na sljedeći način: “Veliki izazov 21. stoljeća bit će priprema zajednica na prilagodbu klimatskim promjenama uz istovremeno smanjenje ljudskih utjecaja na klimatski sustav (poznatije kao mitigacija).” CLEAN također izjavljuje: “Budući da je glavni uzrok nedavnih klimatskih promjena čovjek, rješenja se također nalaze unutar ljudske domene.” Drugim riječima, mi sad možemo kontrolirati trajno promjenjivu klimu podešavanjem gumba za kontrolu termostata ugljičnog dioksida. Možda u našim snovima.

Svi CLEAN-ovi pristrani nastavni materijali temelje se na ovoj lažnoj premisi. Stvarnost jest da je opasan ljudski utjecaj na klimu u potpunosti nedokazan i predmet intenzivne znanstvene rasprave. Činjenica da se samo ona zastrašujuća strana predstavlja kao ustavljena znanost jest ozbiljan i nedopustiv nedostatak ravnoteže.

Dr. Wojick je nedavno pokrenuo projekt koji bi pružio alternativne obrazovne materijale. Njegovi materijali odražavaju duboku i dobro dokumentiranu raspravu koja zapravo cvjeta širom svijeta o besmislenim klimatskom alarmizmu, stvarnim (prirodnim) uzrocima klimatskih promjena i vremenskih prilika, načinima na koje povećanje razine ugljičnog dioksida u atmosferi (CO2) pomaže biljkama da bolje i brže rastu te o stvarnim uzrocima ponekad ludih fenomena i stvorenja s kojima se susrećemo na ovoj našoj planeti.

Projekt obrazovanja o debati o klimatskim promjenama ili CCDE (Climate Change Debate Education) je još uvijek u počecima.




U ovom trenutku, CCDE projekt dr. Wojicka pruža dvije osnovne vrste obrazovnog materijala. Jedna su skeptični videozapisi vodećih znanstvenika. Do ovog trenutka se skupilo njih 193 i to od uglednih znanstvenika poput Williama Happera, Patricka Michaelsa, Freda Singera, Royja Spencera i Richarda Lindzena . Wojick kaže da je njegov cilj prikupiti 1000 skeptičnih znanstvenih videozapisa, koji bi jasno dokazali da je znanstvena rasprava stvarna.

Dr. Wojick i njegov projekt također razvijanju ono što on naziva “gatebreakerima”. To su ne-tehnički sažeci na jednoj stranici koji objašnjavaju određeno pitanje u znanstvenoj raspravi o klimatskim promjenama. Oni su osmišljeni kako bi sučelili, izazvali ili preispitali alarmističke “gatebreakere” — poput učitelja, govornika ili političara — koji odbijaju priznati da znanstvena debata uopće postoji.

Do sad, na web stranici postoje tri gate breakera, koji se od bave uraganima, Malim ledenim dobom i ulogom Sunca u globalnom zatopljenju i klimatskim promjenama. No, još mnogo njih je na putu.

Jedna od zanimljivih značajki jest da svaki “gatebreaker” ima verziju koja uključuje Google Scholar tražilicu za pristup masovnoj literaturi o određenoj temi. Dr. Wojick kaže da smisao tih pretraživanja nije u tome da učenici mogu čitati sve te tehničke stvari, već da vide da znanstvena rasprava doista postoji. U svakom slučaju, postoje na tisuće članaka iz znanstvenih časopisa koji dovode u pitanje grupno razmišljanje i histeriju koja dominira učionicama i medijski, raspravama o klimatskim pitanjima.

Projekt obrazovanja o debati o klimatskim promjenama je ambiciozan i važan pothvat.

On zaslužuje podršku svakog tko vjeruje u znanstvenu metodu, integritet znanstvenih istraživanja — i ima otvorene, robusne rasprave o opasnim tvrdnjama klimatskih promjena uzrokovanih čovjekom koje se koriste za opravdavanje brzog i potpunog prebacivanja s fosilnih goriva koja osiguravaju više od 80% američke i svjetske energije … bez obzira na strahovito štetne učinke koje bi ta promjena imala na našu ekonomiju, radna mjesta, životni standard, zdravlje, produktivnost, stanovanje, prijevoz i osobne slobode.

Kompanije koje bi mogle i morale podržati ovaj vitalni edukacijski program isuviše se boje Antifine rulje, koju 2-bilijuna-dolara-godišnje teški klimatsko-industrijski kompleks koristi u svrhu zastrašivanja. To znači da građani moraju napraviti taj korak naprijed. Budućnost američke i globalne znanosti, energije i prosperiteta visi o niti.

Paul Driessen je viši savjetnik za politiku Odbora za konstruktivnu sutrašnjicu (www.CFACT.org) i autor mnogih članaka u vezi okoliša.