Kineska komunistička vlada hvali se svojih sustavom društvenog kredita koji je samo u mjesecu srpnju onemogućio 2,5 milijuna “diskreditiranih subjekata” kupovinu avionskih karata i 90.000 ljudi kupovinu karata za brzi vlak.
“Kina je ograničila pristup 2,56 milijuna diskreditiranih subjekata kupovini avionskih karata i 90.000 subjekata kupovini željezničkih karata za vlak velike brzine u srpnju”, tweetao je Global Times, glasnik kineske vlade.
China restricted 2.56 million discredited entities from purchasing plane tickets, and 90,000 entities from buying high-speed rail tickets in July: NDRC #socialcredit pic.twitter.com/4zAwJ7hrBn
— Global Times (@globaltimesnews) August 16, 2019
Kao što je dokumentirano u videu ispod, kineski građani se kažnjavaju smanjivanjem njihove ocjene društvenog kredita zbog sudjelovanja u brojnim različitim ponašanjima, uključujući:
- Loša vožnja
- Pušenje na vlakovima
- Kupovina previše video igara
- Kupovina previše nezdrave hrane
- Kupovina previše alkohola
- Komunikacija s prijateljem koji ima nisku ocjenu kredita
- Imanje prijatelja na internetu s niskom ocjenom kredita
- Objavljivanje “lažnih vijesti” na internetu
- Kritiziranje vlade
- Posjećivanje neautoriziranih web stranica
- Šetanje svog psa bez uzice
- Dopuštanje prekomjernog lajanja svom psu
Od studenog 2018. godine, 6,7 milijuna Kineza je već dobilo zabranu kupovine avionskih i željezničkih karata. Čini se kako se taj broj povećava.
Dok mnogi na ljevici i u medijima osuđuju kineski orvelijanski sustav društvenog kreditiranja, istodobno se zalažu za sličnu stvar na zapadu, gdje se ljudi deplatformiraju i gdje im se oduzima pravo na trgovinu zbog njihovih političkih stavova.
“Big Tech je već implementirao vlastiti sustav ‘društvenog kreditiranja’ u kojem deplatformiranjem kažnjava ljude zbog njihovih političkih stajališta, cenzurira njihove web stranice i ukida njihove PayPay/bankovne račune”, piše Chris Menahan.
“S druge strane, medijske kuće koje potiču propagandu u skladu sa željama naših vladajućih oligarha nagrađuju se umjetnim pojačavanjem njihovog sadržaja pomoću algoritama, dajući im tako milijune dolara u prihodima.”
Zamislite da kupujete namirnice sa svojom kreditnom karticom, a onda vam odbiju plaćanje jer netko u uredu u San Franciscu misli da ste na internetu objavili nešto “mrsko”.
To je naša kolektivna budućnost.