Hollywood je danas opsjednut sa sve većom etničkom i spolnom raznolikosti. U redu. U filmskoj industriji postojala je gadna rasna i spolna diskriminacija.
Nažalost, Hollywood ne zanima jedna vrsta raznolikosti: raznolikost mišljenja.
U gotovo svakom filmu, kapitalizam je zlo.
Pohlepni rudari žele istrijebiti vanzemaljce koji vole prirodu u “Avataru”. Redatelj James Cameron kaže: “Šef rudarske kompanije će ponovno biti negativac u nekoliko nastavaka. … Isti lik. Isti gov*ar u sva četiri filma.”
Jedan filmski kritičar nazvao je scenu u nedavnom “Star Wars” filmu “prekrasnom kritikom nereguliranog kapitalizma.”
“Neregulirani kapitalizam” je tako glup kliše. Tržišta reguliraju potrošači, koji imaju mogućnost izbora; mi rutinski napuštamo dobavljače koji nas ne uslužuju na zadovoljavajući način.
U filmu “In Time”, bogati ljudi žive vječno kupujući više vremena, koje gomilaju postižući višu cijenu dok siromašni ljudi umiru.
Pretpostavljam da se bogati ljudi iz filmske industrije osjećaju krivim zbog toga što su bogati.
U novoj seriji na Amazonu, “Jack Ryan”, glavni lik postavlja dobro pitanje u vezi Venezuele: “Zašto se ova zemlja nalazi usred jedne od najvećih humanitarnih kriza u povijesti?”
Zbog toga što je socijalizam uništio ekonomiju zemlje! Ali ne, to nije odgovor koji daje Jack Ryan.
“Nacionalistički ponos”, a ne socijalizam, proglašen je glavnim krivcem — a političar koji će popraviti stvari je aktivist koji će to učiniti “na platformi socijalne pravde”.
Producenti serije su izokrenuli stvarnost, prikazujući ljevičare kao spasitelje Venezuele, umjesto kao ljude koji su je uništili.
Hollywood čuva svoje pohvale za ljude koji dijele njihovu politiku. Dokumentarac o sutkinji Vrhovnog suda Ruth Bader Ginsburg je prepun ljudi koji je hvale, nazivajući je “najbližom stvari superheroju”.
“RBG” je dobar dokumentarac i Ginsburg je impresivna. Ali takav je i sudac Clarence Thomas. No, njega Hollywood nikad ne bi tako hvalio.
Nedavno su me moji bivši šefovi na ABC-u iznenadili kad su intervjuirali Thomasa. Promocija videa sugerira da su Thomasu zapravo dozvolili govoriti, bez ikakvih podrugljivosti. U redu. Ali siguran sam da nikome u emisiji neće biti dozvoljeno nazvati Thomasa “superherojem”.
Hollywoodska ljubav prema ljevici frustrira glumce koji naginju desno. Većina se ne usudi ništa reći jer se boji da će izgubiti posao.
Glumac Kevin Sorbo javno je progovorio o svojim konzervativnim pogledima.
I nakon toga, prisjeća se Sorbo u mom videu iz ovog tjedna, “odjednom, sve manje i manje poziva. Moj agent mi je rekao da je najbolje da se raziđemo. A zaradio sam mnogo novca tim ljudima!”
Sorbo kaže da u Hollywoodu biti konzervativni kršćanin znači “biti poput dvostrukog gubavca”.
Čak mu je zabranjen nastup na stripovskoj konvenciji.
“Oni su ti koji govore: ‘Trebamo biti tolerantni; trebamo imati ljubavi”, primjećuje Sorbo. Ali “oni su najviše anti-tolerantni ljudi… Svaki film, svaka TV serija … uvijek postoji trenutak, mjesto, na kojem će degradirati bilo koga tko je konzervativac ili republikanac.”
Kad se prikazuje republikanca — nekoga poput predsjednika Georgea W. Busha u filmu iz 2018. “Vice” — govori Sorbo, “Prikazat će ga što većim glupanom ili seljačinom.”
Sorba također smeta što filmovi poput posljednjeg “Ghostbusters” filma guraju žene u ono što su bile muške uloge. U najnovijem “X-Men” filmu, glumica kaže: “Žene ovdje uvijek spašavaju muškarce. Možda biste željeli razmisliti o promjeni imena u X-Women!”
“Što nije u redu s tim?”, odgovorio sam. Ja volim gledati ženske superheroje.
Sorbo je odgovorio: “To je stvoreno kao ‘X-Men’. Danas se bavimo prerađivanjem svega. … To čak nije politički korektno; to je politički suludo.”
Nedavni hollywoodski film o prvom putovanju čovjeka na Mjesec odlučio je izostaviti američku zastavu. Kad je upitan o tome, zvijezda filma Ryan Gosling je rekao: “To se na kraju naširoko smatralo ljudskim postignućem .”
“Američko ljudsko postignuće!”, odgovorio je Sorbo.
Sorbov odgovor na odbijanje Hollywooda bio je snimanje vlastitih filmova. Rekao je da je njegova kršćanska drama “Bog nije mrtav” u izradi koštala 2 milijuna dolara, ali je na kraju zaradila 140 milijuna dolara.
Drugi konzervativni i kršćanski filmovi su također dobro prolazili. Mel Gibsonova “Pasija” je najkomercijalniji američki film za odrasle u povijesti.
To nije moja vrsta filmova, ali drago mi je što Hollywood nema monopolsku moć.
Možda će konkurencija učiniti Hollywood manje uskogrudnijim.
John Stossel je američka televizijska ličnost i autor, poznat po svojoj libertarijanskoj političkoj filozofiji i pogledima na ekonomiju koji snažno zagovaraju slobodno tržište.