U ponedjeljak, bivši urednik Hollywood Reportera, Marc Bernandin, uzeo je na sebe da objasni trenutačni neuspjeh novog sastava Ratova zvijezda, koji je trebao pokoriti svijet. Njegov odgovor: obožavatelji su problem.
Nazivanje svoje publike gomilom bijednika nije dobro završilo za Hillary Clinton; neće dobro završiti niti za Disney. Ali to nije spriječilo Bernardina da svu krivnju za neuspjeh Ratova zvijezda baci, ne pred noge šefice studija Kathleen Kennedy, već pred noge “toksične baze obožavatelja”. Prema Bernandinu, serija internetskih trolova je uništila sjaj Ratova zvijezda i prouzročila neuspjeh najnovijeh filma u kanonu, Solo-a. Taj problem nije započeo s The Force Awakens, već sa The Last Jedi. Ti toksični obožavatelji, piše Bernardin:
Mrze sve što je predstavljao. Mrzili su sve što su vidjeli kao SJW remix Ratova zvijezda s kojima su odrasli. A najviše su mrzili Tranovu Rose jer su odlučili da ona predstavlja sve ono što nije u redu s franšizom. Ti obožavatelji — manjina, ali glasna — našli su “njih” u onome što su voljeli. Oni koji su odabrali ovu konkretnu venu Mračne strane, ohrabreni bezličnom intoksikacijom interneta, grubo su se okomili na Tran. Rasističke prijetnje, mizogenija, prijetnje silovanjem i ubojstvom bile su konstantno i neumoljivo uperene na nju, pretvarajući ono što je trebala biti priča o Pepeljugi — The Last Jedi je bio njezin prvi veliki film — u suvremenu noćnu moru.
Sad, želim da bude jasno da je apsolutno gnjusno napadati glumicu jer vam se nije svidjela njezina uloga u filmu. To je apsurdno. I bigotizam bilo kakve vrste je odvratan. Ali Ratove zvijezda nisu ubili bezlični trolovi s Reddita. To je razlog zašto se Bernardin muči s objašnjenjem svoje besmislene teorije:
Ali ako su The Force Awakens i The Last Jedi bili previše progresivni za neke obožavatelje, zašto nisu našli utjehu u toplom zagrljaju Solo-a, kojem je koautor bio standardni nosilac Ratova zvijezda Lawrence Kasdan i kojeg je režirao Lucasov suradnik na filmu Willow, Ron Howard? On je trebao biti sve ono što su htjeli, a nisu dobili u prequelima, bez “previše žena i ljudi od boje” za koje su tvrdili da su uništili nove filmove. Ali sudeći po utršku na kino blagajnama, oni također nisu htjeli Solo-a. Protiv čega se bori baza obožavatelja Ratova zvijezda? Ispada da je odgovor: protiv sebe. Ili, bolje rečeno, spoznaje da Ratovi zvijezda jesu, i da su oduvijek bili, za djecu, a oni nisu više djeca.
Tako je, obožavatelji jednostavno ne shvaćaju. Nemojte slušati te glupe obožavatelje. Znate, one koje zapravo gledaju vaše filmove. One koji kupuju sve igračke i koji imaju soundtrack Johna Williamsa na loopu u svojim automobilima. Oni koji svoje dvogodišnjake upoznaju s ‘Maršom Imperije” (kriv sam).
Zašto sav taj trud da se za neuspjeh serijala okrive obožavatelji? Zbog toga što nikad — ni pod razno — ne smijemo okriviti Kathleen Kennedy. Kennedy je, vidite, ‘budna’. Skupina koja radi na priči u LucasFilm-u je u potpunosti ženska. Njihov cilj je, prema New York Times-u: “Htjeli su ispričati prekrasne priče, ispuniti očekivanja lojalnih obožavatelja i stvoriti smislene ženske likove”. Times entuzijastički nastavlja: “Danas, ekipa za priče iz LucasFilm-a je primjer raznolikosti u Hollywoodu: petorica članova su ljudi od boje, a tim uključuje četiri žene i sedam muškaraca… Nova, neobjavljena analiza Star Wars filmova pokazuje izuzetan napredak u njihovoj zastupljenosti spolova i rase.”
Sada, Kennedy je mogla imati ove prioritete i istovremeno stvoriti dobre filmove. Umjesto toga, nije. Stvorila je hrpu govana. The Force Awakens je smeće; The Last Jedi je dvostruko smeće. To je iz razloga što je Kennedy imala dva izbora kada je preuzela kormilo Star Wars svemira: (1) premjestiti radnju 50 godina poslije originalnih događaja, izvan domašaja izvornih likova i napraviti potpuni ‘reboot’, gubeći na taj način nostalgiju za izvornim likovima, ali dobivanjem na svježini; (2) odabrati novu glumačku postavu za tumačenje izvornih likova i nastaviti tamo gdje je Return of the Jedi stao. Umjesto toga, na totalno ziheraški način, odabrala je vrata (3): iskoristiti nostalgiju i istovremeno predstaviti nove likove, s radnjom nekoliko godina u budućnosti. To je dovelo do idiotske odluke da se ubiju voljeni izvorni likovi na nevjerojatno glupe načine — i nakon toga dvostruko idiotske odluke da se vrati u prošlost i stvore novi filmovi bazirani na tim sada-mrtvim likovima. Razljutila je sve nas koji smo odrasli na Ratovima zvijezda, a time je uništila i sve one dobre osjećaje koje smo imali za novu generaciju likova. Solo i Rogue One su dobri filmovi — ali Han Soloa je ubio J.J. Abrams u The Force Awakens nakon što je pretvoren u gubitnika koji lunja galaksijom u svom ikonskom Millenium Falconu, ekvivalent ocu ništariji koji je napustio svoju obitelj tijekom 70-ih kako bi putovao zemljom u svom VW kombiju; U Rogue One radnja se vrtjela oko likova koji su svi umrli.
I nakon svega toga, novi filmovi su se podredili strategiji s najmanje rizika; umjesto udruživanja Rey i Kylo Renoa (jedini moment u The Last Jedi koji se ljudima svidio) ili ubijanja Finna zbog efekta, Kennedyjev tim je spasio Finna i zapravo ‘rebootao’ seriju na Epizodu IV razdvajanjem Kyloa i Rey. Sva priča o SJW budalaštinama (od neobičnog droida u Solo-u, do klasnog ratovanja-životinjskih prava u The Last Jedi) je u sjeni činjenice da je Kennedy grubo oštetila Ratove zvijezda.
Ali ona mora biti spašena.
Zbog toga treba okriviti publiku. Zato smo prošli tjedan vidjeli čitav niz artikala koji su pokušavali obraniti loše rezultate Kennedyjeve (vidi, na primjer, ovdje, ovdje i ovdje).
Trolovi Kelly Tran su mrzovoljni trolovi. Ali oni nisu razlog zbog kojeg je ovaj serijal ispao s tračnica.