BOZELL & GRAHAM: Nike i korporativna politička korektnost

L. Brent Bozell III
Tim Graham

YouTube/The Ring of Fire

Teško je shvatiti da zbilja postoji tijelo javnog mnijenja koje podržava Nikeovu odluku da učini bivšu NFL zvijezdu Colina Kaepernicka središnjom figurom svoje nove “Vjerujte u nešto” (Believe in something) kampanje. To je onaj koji vjeruje u nošenje čarapa koje prikazuju policajce kao svinje i koji nosi pro-Fidel Castro majicu jer vjeruje da je pod tim ubojitim diktatorom Cuba bila bolja zemlja od njegove vlastite, vjerojatno iz razloga što vjeruje da je njegova zemlja utemeljena na ropstvu i “genocidu američkih domorodaca”.

Sportski kolumnist Washington Posta, Barry Svrluga, entuzijastično je slinio oko reklame rekavši: “Nike je učinio ono što NFL nije uspio: Odabrao je stranu. Još je bolje to što je ta strana ispravna.”

Puni slogan otkriven od Nikea osobito je odvratan kada se Kaepernickovo ime poveže s njim: “Vjerujte u nešto. Čak i ako to znači žrtvovati sve”. On je razmaženi sportski multimilijunaš i iako je njegova karijera manje više gotova, još uvijek nekako zavrijeđuje ugovor navodno vrijedan desetke milijuna dolara. Evo vam žrtve. Pitate se o čemu sad razmišljaju obitelji poginulih policijskih službenika.

Ludnicom upravljaju luđaci. Ova odluka je više od idiotske i Nike zavrijeđuje kaznu koju trenutačno prima.

Nikeova kalkulacija je da Kaepernick donosi više od novca kojim je plaćen, budući da zasigurno ima pristaša u podijeljenom američkom društvu. Ali ima li ih dovoljno da generira desetke milijuna dolara u novim prodajama kako bi izravnali račune?

Oops. Računajte te desetke milijuna dolara plus 3.750.000.000 dolara. U jednom danu, Nike je izgubio gotovo 4 milijarde dolara u vrijednosti zbog ovoga, prema Wrapu.

Ova odluka se toliko negativno odrazila da bi trebalo od nje napraviti studiju pod nazivom “Najgluplji marketinški plan ikad smišljen”.

Nered koji je stvorio u odnosima s javnošću je za knjige. Nova Morning Consult anketa, koja je obuhvatila nekoliko tisuća ljudi, pokazala je da je naklonost Nike brendu doživjela veliki pad. Prije objave, Nike je imao ukupno +69 pozitivnog mišljenja među potrošačima, koji je doživio pad na +35 pozitivnog mišljenja. A pazite i ovo: “Među mlađim generacijama, Nikeovim korisnicima, afričkim Amerikancima i ostalim ključnim demografijama, Nikeova naklonosti se smanjila umjesto poboljšala.” Internet plamti preplavljen osjećajem gađenja. Zapravo, patike ljudi su te koje plamte diljem zemljem i na društvenim medijima.

Što je još gore, ova katastrofa neće samo preletjeti, kao što se tome sigurno moli Nikeov marketinški odjel. Svaki put kad javnost vidi ovo ignorantsko, sramotno nezahvalno lice na Nikeovoj reklami, odlučnost za ne-kupovinu njihovih proizvoda samo će rasti.

Ovo je samo još jedan dan u uredu nereda poznatijeg kao NFL, jednom toliko prihvaćenog od javnosti, a danas prezrenog. Sve o njemu je takvo. To su razmaženi igrači. Kukavički vlasnici. Ljevičarski komentatori. A sada, kad je NFL potpisao 10-godišnji ugovor s Nikeom i uzeo ga za službenog sponozora, to su oglašivači. To je trulež u punoj svojoj veličini.

Kao rezultat toga, brojke nastavljaju padati. Rejtinzi gledanosti u predsezoni ponovno su pali. Sport Media Watch izvijestio je da je gledanost NFL predsezone pala 9 posto na NBC-u, CBS-u, Fox-u, ESPN-u i NFL Networku. Začudo, Cleveland Brownsi privukli su veću publiku. Bez utakmica Brownsa, gledanost u predsezoni srušila se 18 posto.

Gledatelji koji su se potrudili uključiti svoje TV prijamnike, vidjeli su mnogo praznih mjesta i na tribinama. Nedjeljna večernja utakmica Dallas Cowboysa 26. kolovoza bila je najmanje gledana utakmica te momčadi na mreži još od 2009. godine. Utakmica odigrana istog dana između Buffalo Billsa i Cincinnati Bengalsa bila ja najslabije gledana predsezonska utakmica na Fox-u od 2008.

Nedavna anketa naručena u Media Research Centru pronašla je da se 75 ispitanika slaže s izjavom: “Kad gledam sportske ili zabavne emisije na televiziji pokušavam pobjeći od politike i ne želim biti bombardiran partizanskim političkim porukama”.

Što mislite da tih 75 posto ljudi sada misli? Što će ti ljudi misliti svaki put kad vide Nikeov oglas koji slavi ovog čovjeka? Istina je, mnogi ga neće vidjeti, jer neće više gledati NFL.

“Vjerujte u nešto doista uvredljivo. Čak i ako to znači žrtvovati sve, uključujući vašu kompaniju. I NFL, kad smo već kod toga” — to bi bio puno točniji slogan.