Kome ćete vjerovati: mainstream medijima ili vašem lažljivom bankovnom računu? Prema novoj NBC/WSJ anketi, samo 17% Amerikanaca vjeruje da će se njihovi porezi smanjiti kao rezultat poreznih rezova predsjednika Trumpa iz 2018. godine. Dodatnih 28% vjeruje da će plaćati više, dok 27% misli da će platiti isto, a 28% ne zna dovoljno kako bi izrazilo mišljenje. Velika većina republikanaca ne vjeruje da će primiti porezne rezove. Samo 33% republikanaca, 10% nezavisnih i 7% demokrata očekuje kako će zadržati više novca. Što je još gore, čak i među Trumpovom bazom, gotovo dvije trećine ne očekuje bilo kakvu uštedu na porezima.
Nije ni čudo što porezni zakon ostaje nepopularan. Anketa Pew Research Centra provedena prošlog mjeseca pronašla je da samo 36% Amerikanaca odobrava zakon, u usporedbi s 49% onih koji se ne slažu s njim.
Izvan područja javnog mnijenja, stvarnost govori drukčiju priču: punih 80% Amerikanaca primit će porezne rezove pod republikanskim poreznim zakonom, prema izvješću nestranačkog Centra za poreznu politiku.
Dakle, kako je toliko mnogo Amerikanaca propustilo vidjeti svoje porezne rezove? Takva je moć mainstream medija, koji pojačavaju ad nauseum laži ljevičarskih političara i aktivista. Ljevičarski komentator Matthew Iglesias priznao je to na Twitteru. “Nitko ne voli sebi dati zasluge za ovakvu vrstu uspjeha u obavještavanju”, napisao je. “Ali progresivne skupine su uistinu uradile dobar posao uvjeravanja ljudi da je Trump podigao njihove poreze, dok činjenice jasno pokazuju da je većina njih dobila porezne rezove.” Yglesias zaslužuje priznanje za iskreno nepoštenje.
Nobody likes to give themselves credit for this kind of messaging success, but progressive groups did a really good job of convincing people that Trump raised their taxes when the facts say a clear majority got a tax cut. https://t.co/tcZFr8l9Ck
— Matthew Yglesias (@mattyglesias) April 8, 2019
Kolumnist New York Timesa Charles Blow upozorio je da bi porezni zakon mogao “udovoljiti, u prvom redu, bogatima; kazniti siromašne na začelju. Nahraniti bogate siromašnima.” Uvodnik na naslovnici Timesa objavio je: “Nije usmjereno na srednju klasu. Na svakom je koraku pažljivo osmišljen kako bi dostavio poljubac donatorskoj klasi.” Zakon nije donio ništa više od “vraćanja trickle-down ekonomiji, trajnom poretku u kojem bi bogati trebali trošiti i investirati svoje porezne olakšice, stvarajući poslove i komercijalne prilike za sve ostale.” Tko bi financirao ove “velike porezne rezove za bogate”? Pa siromašni, naravno, “s nasumičnim povećanjima poreza različitim vrstama birača.”
Washington Post se žalio kako je “porezni zakon [otišao] iz lošeg u još gore”. Forbes je objasnio da će “uništiti Medicare”. NPR je izvijestio da bi “mogao naštetiti diplomcima”. Mediji na lokalnim razinama poput Kansas City Star-a treštali su s naslovnica: “Republikanci u Kansasu tvrde da će porezni zakon biti dobar za srednju klasu. Neće.” Gotovo svi će, čini se, patiti zbog poreznih rezova. Tko bi rekao da bi zadržavanje više svojeg novca moglo biti toliko bolno?
Prema istraživanju Media Research Centra, informativne medijske kuće oslikavaju predsjednika Trumpa u negativnom svjetlu u 92% vremena. Tijekom rasprave o poreznim rezovima, Trumpovom zakonodavnom postignuću, to je možda procjena na donjoj granici.
Jonathan Swift primijetio je da “laži lete, a istina dolazi šepajući nakon toga, tako da kad mnogi ljudi postanu razuvjereni, već je prekasno.” Priču za pričom, od poreznih rezova do ruskih zavjera, mainstream mediji torbarili su javnosti ove neutemeljene laži. Ponekad, godinama kasnije, istina nekako uspije doći na površinu. Koliko dugo će još Amerikanci sebi dozvoljavati da budu obmanuti?