IBRAHIM: Ispijanje devine mokraće kao lijek za koronavirus

Raymond Ibrahim

“Najbolji lijek” islama …

Muslimansko zagovaranje ispijanja devine mokraće ponovno se našlo u vijestima, ovaj put u vezi s koronavirusom, što je osobito ironično, ako ne i smrtonosno, kao što ćemo objasniti.

“Specijalist za islamsku medicinu” i direktor religijsko-znanstvene institucije u Iranu nedavno je pozvao svoje sunarodnjake da piju devinu mokraću kao “najbolji lijek” za koronavirus i ostale bolesti.

Mehdi Sabili, koji je povezan s iranskim režimom, uploadao je 19. travnja video na svoj račun na Instagramu u kojem veliča vrline mokraće jednogrbe (dromedarne) deve. Video, koji je od tog vremena postao viralan, također prikazuje Sabilija kako ispija čašu svježe nabavljene devine mokraće — za koju entuzijastično govori da je najbolje piti dok je “svježa i topla” — i poziva svoje sunarodnjake Irance da to rade tri puta tijekom tri dana (tj., devet punih čaša).

Odakle je došla ta ideja? Kao i obično i sa svime što ima veze s islamom, ispijanje devine mokraće radi ljekovitih koristi seže unatrag do Muhameda (i, za iranske šijite, kasnijih imama). Prema kanonskim hadisima ili tradicijama, prorok je medicinski propisao unašanje dromedarnog urina.

Donekle povezano, vlastita Muhamedova mokraća — koju su neki od njegovih sljedbenika rado ispijali — bila je i nastavlja se smatrati velikim i spasonosnim blagoslovom, onim koji vas štiti čak i od vatrenih stihija pakla.

Za vjerne muslimane poput iranskog Sabilija i budući da je ispijanje urina — u ovom slučaju devinog — preporučio sam prorok, ono mora i dalje biti primjenjivo, bez obzira što je “znanost” rekla po tom pitanju. Takva je totalitarna priroda islamskog zakona ili šerijata, koji tretira, ne samo Kuran, već i kanonske hadise kao svete i stoga se ne smiju dovoditi u pitanje.




Niti je ovo nekakav iznenadni , očajnički odgovor na koronavirus. Primjerice, još 2012. godine, dr. Zaghlul al-Naggar, istaknuti islamski mislilac i predsjednik egipatskog Odbora za znanstvene spoznaje u Kuranu, otkrio je uživo u televizijskoj emisiji da se medicinski centar u Marsi Matruhu zapravo specijalizirao u liječenju ljudi s devinim urinom — sve u skladu s prorokovim savjetom. Kad je jedan gost izazvao al-Naggara, rekavši da se u urinu skupljaju svi tjelesni toksini — “dakle, hoćemo li ga piti za zdravlje?” — predstavnik “islamske znanosti” arogantno je odgovorio: “Ja sam stariji i učeniji od tebe: ti nećeš podučavati mene; ja ću podučavati generacije ljudi poput tebe.”

Nekoliko mjeseci kasnije, krajem 2012. godine, pojavio se video koji je prikazivao muškarce kako sakupljaju devin urin u kante i dalju ga ljudima koji se, riječima pripovjedača, “nadaju izlječenju od gripe, dijabetesa, zaraznih bolesti, neplodnosti”, itd. Prikazano je nekoliko žena kako piju devin urin — i čine sve što mogu kako bi ga progutale i ne povraćale. Egipatski pripovjedač zaključio je rekavši kako ne prikazuje ovaj video u svrhu ruganja ili gađenja, već kako bi utvrdio “krećemo li se naprijed ili se krećemo unatrag”.

Doista, to je tragedija. Ne samo da ispijanje devine mokraće nije korisno; čini se kako je izravno povezano s izbijanjem koronavirusa: Godine 2012., samo Saudijsku Arabiju — dom islama i njegovih svetih gradova — pogodio je drugi oblik koronavirusa (MERS-CoV, iliti “Devina gripa”). Umrlo je ogromnih 40% od više nego tisuću Saudijanca koji su se zarazili tom bolešću. Jedan od njezinih uzroka, protiv kojeg je Svjetska zdravstvena organizacija strogo upozorila, bilo je ispijanje devine mokraće.

Oslanjanje na druge oblike “šerijatske medicine” — na primjer “umetanjem baršunastog ulja u anus” u svrhu borbe protiv koronavirusa — također je dovelo do žrtava. Samo u Iranu, pacijent s koronavirusom kojem je svećenik rekao da kao lijek miriše ruže umro je nedugo nakon toga; a sin istaknutog ajatolaha priznao je da je njegov otac umro jer je vjerovao takozvanim “stručnjacima islamske medicine”.

Na kraju, važno je napomenuti kako je mentalitet koji uzdiže uzimanje devine mokraće isti onaj mentalitet koji poziva na vječni “džihad protiv nevjernika”. Oba su definirana slijepom pokornošću Muhamedovim izrekama, baš kao što i oba dovode do patnje.