Justus Angel i Mistress L. Horry bili su bogati zemljoposjednici u okrugu Colleton, državi Južnoj Karolini 1830-ih godina, današnjem okrugu Charleston. Par je posjedovao svaki po 84 roba, ukupno njih 168, u doba kad je većina njihovih kolega posjedovala šačicu. Njihovi su robovi radili na njihovoj plantaži i učinili ih bogatima. Angel i Horry također su trgovali robovima radi profita, nimalo ne mareći za razdvojene ropske obitelji. Oni prema svojim robovima nisu bili ni ljubazniji ni okrutniji od bilo kog drugog. Smatrani su “robovlasničkim magnatima” zbog broja robova koje su posjedovali. Nazivali su ih “ekonomskom elitom”. Također su bili crni.
Crni ljudi posjedovali su crne ljude u svih 13 izvornih kolonija i u svakoj državi koja je dozvoljavala ropstvo. Oslobođeni crnci često bi posjedovali više robova od svojih bijelih susjeda. Godine 1830., gotovo četvrtina slobodnih crnih robovlasnika u Južnoj Karolini posjedovala je 10 ili više robova, a nekoliko njih posjedovalo je više od 30, daleko nadmašujući svoje bijele robovlasničke susjede.
Da, crni ljudi, često i sami bivši robovi, posjedovali su robove. I dok se može reći da su mnogi crni ljudi posjedovali članove obitelji kako bi ih zaštitili i držali u svojoj blizini, crni robovlasnici su također kupovali i prodavali robove za profit. Istaknuti afroamerički povjesničar i profesor sa Sveučilišta Duke, John Hope Franklin, napisao je: “Većina crnih vlasnika robova imala je osobnog interesa za svoju imovinu. Međutim, bilo je slučajeva kad su slobodni crnci imali stvaran ekonomski interes u instituciju ropstva i držali robove kako bi poboljšali svoj ekonomski status. Franklin je također napisao da je samo u New Orleansu otprilike 3.000 slobodnih crnih ljudi posjedovalo robove.
Dilsey Pope iz Columbusa u državi Georgiji, crna žena rođena u slobodi, kupila je muškarca kojeg je voljela kako bi se udala za njega. Nakon osobito žustre prepirke, Pope je, u potezu koji bi impresionirao Lorenu Bobbitt, prodala svog supruga bijelom robovlasniku. Ubrzo nakon toga su se pomirili, ali joj je bijelac odbio prodati natrag njezina supruga.
Oslobođeni rob Nathaniel Butler posjedovao je zemlju izvan Aberdeena u državi Maryland. Zemlja mu je donijela nešto novca, ali onu pravu berbu omogućilo mu je obmanjivanje odbjeglih robova da je njegov dom, samo 20 kilometara udaljen od Mason-Dixon linije, utočište za robove. Skrivao bi robove dovoljno dugo da otkrije tko ih posjeduje i, što je još važnije, koliko iznosi nagrada za njihov povratak. Ako je cijena bila zadovoljavajuća, Butler bi ih vratio. Ako je nagrada bila niska, on bi ih otkupio i preprodavao za profit. Butlera su drugi trgovci robovima i bijeli robovlasnici smatrali okrutnim. Butler je bio toliko omražen da su ga u nekoliko navrata robovi bezuspješno pokušali ubiti.
William Ellison bio je rođen u ropstvu 1790. godine. Njegova majka bila je ropkinja, a njegov otac bijeli robovlasnik. Njegov otac odlučio je podučiti Ellisona zanatu i tako je postao proizvođač strojeva za odvajanje pamuka. Zaradio je dovoljno novaca kako bi kupio svoju slobodu i onu svoje supruge. Uskoro će kupiti i slobodu svoje djece. Shvatio je da je posjedovanje robova put do bogatstva i počeo je kupovati neke. Postao je jedan od najvećih robovlasnika u Južnoj Karolini, jedan od najbogatijih i jedan od najgorih. Ellison nije samo posjedovao robove, već ih je i uzgajao, što je u nekim državama bilo ilegalno. Prodao je većinu ženskih robova, ali je nekoliko njih ostavio za budući “rasplod”. Ellison je bio strog. Držao je svoje robove gladnima i slabo odjevenima. Čak je dao sagraditi baraku bez prozora kako bi u njoj držao okovane robove koji su se loše ponašali.
Zašto učitelji povijesti to ne uključe u svoj kurikulum? Znate zašto! Kako bi inače demonizirali bijele ljude i razdvajali nas na rasnoj osnovi kad bi podučavali istinu? Koji bi razlog imali za podučavanje komunjarske kritičke teorije rase? Kako bi crni ljudi mogli zahtijevati reparacije kad bi znali da je tisuće crnih ljudi također posjedovalo robove? Kako bi mogli propagirati mit o “sustavnom rasizmu” kad bi nam svima bilo dopušteno da se slažemo?
This #Juneteenth, we celebrate the end of slavery in the United States, and we remember that systemic racism remains a roadblock to racial equity and justice. We can, and we must, do better. pic.twitter.com/QH0HyOXciH
— Elizabeth Warren (@SenWarren) June 19, 2021
Zapamtite, u našoj zemlji se više ne radi o jednakosti, sad se radi o pravičnosti. VI morate platiti za ono što su drugi bijeli i crni ljudi prestali raditi prije više od 155 godina.