Svaki četvrti učenik u Švedskoj ima strano porijeklo, prema novom istraživanju SVT-a.
Državna televizija SVT, koju financiraju porezni obveznici, čini se uzrujana zbog neravnomjerne raspodjele migrantskih učenika. Tvrdi da su škole su nedovoljno pomiješane.
U gradu Linköpingu, na primjer, postoji nekoliko škola s preko 90 posto migrantskih učenika, dok druge imaju samo oko 5 posto.
Postoje brojni takvi primjer u cijeloj zemlji, navodi istraživanje. Stoga vlasti pokušavaju školama nametnuti multikulturalizam.
SVT naglašava da je “iz nekoliko razloga problematično što se učenici raznih pozadina sve rijeđe susreću u školama”.
“Imamo povećanu koncentraciju učenika temeljenu na društvenoj i migrantskoj pozadini, a kao rezultat toga imamo sve veće razlike u školskim rezultatima”, kaže Peter Fredriksson, generalni direktor Švedske nacionalne agencije za obrazovanje, u komentaru na vijest SVT-a.
Općine sada čine sve što je u njihovoj moći kako bi pomiješale škole. To uključuje zatvaranje škola u getoima, spajanje manjih škola s većima i mijenjanje razredne klasifikacije tako da učenici završe u istim školama bez obzira na mjesto stanovanja.