Opsežna studija tvrtke Western Journal o Facebookovim podacima o prometu, dala je više dokaza da su nedavne promjene u Facebookovom algoritmu za vijesti utjecale na konzervativne stranice, a taj utjecaj je gotovo u cijelosti, ponekad i dramatično, negativan.
Od sredine veljače, kad je Facebook implementirao novi algoritam za “pouzdane izvore” – koji je CEO Mark Zuckerberg opisao kao pokušaj da se istisne “senzacionalizam, dezinformacija i polarizacija” – studija je pokazala da je većina konzervativnih stranica doživjela značajan pad prometa, dok je na većinu liberalnih stranica novi algoritam imao malog utjecaja.
Studija je pokrila 50 stranica (25 konzervativnih, 25 liberalnih) za koje je poznato da imaju značajan Facebook promet. Konzervativni sajtovi su u prosjeku doživjeli pad prometa od 14%. Kad se Fox News, jedan od rijetkih konzervativnih sajtova koji je doživio porast prometa, izuzme s liste, prosječni pad je još dramatičniji. U međuvremenu, 25 lijevo-nagnutih sajtova, koji su uključeni u studiju, prosječno su vidjeli porast prometa od 2%.
U nastavku je grafikon koji prikazuje utjecaj novog Facebookovog algoritma “pouzdanih izvora” na 50 web lokacija uključenih u studiju, gdje su web stranice prikazane na spektrumu od najliberalnijih do najkonzervativnijih:
Kad je WJ malo bolje obratio pažnju, slika je postala gora za konzervativne sajtove:
Nakon uklanjanja 15 izdavača s najmanjim prometom na Facebooku, trend je još izraženiji. Od preostalih 35 izvora vijesti, 12 najliberalnijih sajtova prosječno je povećalo promet od 0,21% – drugim riječima, nisu bili pogođeni ni na koji značajan način.
11 stranica u sredini – u rasponu od “lijevog-centra” do “najmanje pristranog” na MBFC News skali – vidjelo je značajan porast prometa os 12,81%.
12 najkonzervativnijih sajtova je prosečno izgubilo 27,06% svog prometa od Facebooka.
Kad usporedimo jabuke s jabukama, WJ je predstavio primjer utjecaja novog algoritma uspoređujući ‘ljevičarskog’ NY Daily Newsa i ‘desničarskog’ NY Posta: The Daily News uživa 24,18% veći promet od Facebooka, dok je NY Post doživio pad od 11,44%.
Nalazi studije sličnu su Outletovoj analizi podataka o angažiranosti na Facebooku, koji je zaključio da “konzervativni i desničarski izdavači… su pogođeni najteže u tjednima nakon objave algoritma, s ukupnim padom angažmana na Facebooku do čak 55%, dok su brojevi angažmana pretežno liberalnih izdavača ostali nepromijenjeni.”
Kao što Ben Shapiro iz Daily Wire-a objašnjava u nastavku, postoji način da učinite nešto kako bi bili sigurni da Facebook ne potiskuje vijesti koje želite vidjeti u vašem ‘newsfeedu’:
Više o tome kako zaštititi vaš ‘newsfeed’ kliknite ovdje.