U članku objavljenom od strane Nacionalne udruge učenjaka, predstavljeni dokazi govore da gotovo 40% sveučilišta širom Sjedinjenih Država nema jednu stvar od vitalne važnosti: republikanskog profesora.
Ova zapanjujuću predrasudu protiv konzervativne misli osvijetlio je Mitchell Langbert, izvanredni profesor poslovanja na Brooklyn College-u, koji piše: “Politička opredijeljenost stalnih profesora na vrhunskim koledžima za umjetnost je nadmoćno za demokrate. Doista, uzorak političke pripadnosti na koledžima pokazuje da na 39% njih nema republikanaca – nula.”
Ako to već nije dovoljno zlokobno, Langbert dodaje da na preostalih 61% većina njih ima jedva malo više od 0% republikanskih profesora; primjećuje da oko 78,2% akademskih odjela s kojih je uzeo uzorak, ima ili nula republikanaca ili “toliko malo da ne bi napravilo nikakvu razliku”.
Između veljače 2017. i rujna 2017. godine, Langbert je uzimao uzorke od 8.688 profesora s doktoratima i sa stalnim mjestom na 51 od 66 najviše rangiranih sveučilišta liberalne umjetnosti prema izvješću U.S. News 2017. Od tih 8.688 profesora, 5.197 (59,8%) su registrirani republikanci ili demokrati. On piše: “Prosječan odnos demokrata-republikanaca (D:R) u uzorku je 10,4:1, ali zbog anomalije u definiciji onoga što predstavlja sveučilište liberlane umjetnosti u anketi U.S. News, uključio sam dva vojna sveučilišta, West Point i Annapolis. Ako njih isključimo, odnos D:R je nevjerojatnih 12,7:1”.
Langbert ističe da je kao odgovor na široko rasprostranjene predrasude prikazane na sveučilištima, više od 1.000 profesora i diplomiranih studenata osnovalo Heterodox Academy, organizaciju koja se zalaže za povećavanje “raznovrsnosti gledišta” u visokom obrazovanju.
Bilo je izuzetaka od inače sveprisutnih predrasuda prema konzervativcima na koledžima i sveučilištima, ali oni su prvenstveno na vjerskim ili vojnim koledžima. Thomas Aquinas ima 33 stalna člana osoblja; svi su republikanci. West Point i Annapolis su uravnoteženiji od većine sveučilišta; imali su D:R omjere od 1,3:1 i 2,3:1. Koledži Claremont McKenna i Kenyon također se ističu u boljoj ravnoteži raznovrsnih gledišta.
Langbert također primjećuje uvjerljivu pretpostavku Daniela B. Kleina i Charlotte Stern da pritiskanje profesora da “objave ili propadnu” potiče lijevo-orijentirano grupno mišljenje. Ta mjera je umanjena na Thomas Aquinas i St. John’s koledžima, što dopušta više prostora za raznovrsnost gledišta.