Mark Zuckerberg je postao previše moćan i mora se zaustaviti, prema Facebookovom suosnivaču Chrisu Hughesu.
Pišući za New York Times u četvrtak, Chris Hughes nazvao je Facebook “opasnim” i rekao da mora podlijegati vladinim regulacijama.
“Mi smo nacija s tradicijom obuzdavanja monopola, bez obzira na to koliko dobronamjerne vođe tih kompanije bile”, napisao je Hughes, prema HuffPo. “Markova moć je bez presedana i neamerička. Vrijeme je da se Facebook razdvoji.
I’m calling for breaking up @Facebook in an essay in the @nytimes. FB has become too big and too powerful, and it’s part of a trend in our economy of an increasing concentration of corporate power. We can fix this: break the company up and regulate it. https://t.co/34rITPfvJ9
— Chris Hughes (@chrishughes) May 9, 2019
Hughes nije nužno napao Facebook zbog obrušavanja na slobodu govora, kao u nedavnim slučajevima deplatformiranja Alexa Jonesa i Louisa Farrakhana, već je umjesto toga kritizirao naizgled monopolističko carstvo kompanije. Ozbiljno dovodi u pitanje odluku Savezne komisije za trgovinu (FTC) zbog dopuštanja Facebooku da 2012. kupi Instagram, a 2014. WhatsApp, čime se zapečatila hegemonija kompanije u sferi društvenih medija.
“Mark je dobra, ljubazna osoba”, napisao je Hughes. “Ali ljut sam što ga je njegovo fokusiranje na rast dovelo do žrtvovanja sigurnosti i uljudnosti u korist klikova.”
“Brine me što se Mark okružio timom koji pojačava njegova uvjerenja umjesto da ih izaziva”, dodao je. “Odbor Facebooka radi više kao savjetodavni odbor nego kao nadzorni.”
Hughes je također optužio Facebook zbog gušenja konkurencije kopiranjem inovacija, poput Snapchata — stvarajući tako eho-komoru u kojoj se gotovo nijedna velika društvena mreža ne može pojaviti. Rješenje je, prema Hughesu, da vlada razdvoji Facebook na više kompanija provođenjem antitrustovskih zakona i ukidanjem preuzimanja Instagrama i WhatsAppa.
“Budući da Facebook toliko dominira društvenim medijima, on se ne suočava s tržišno-utemeljenom odgovornošću”, napisao je Hughes. “To znači da svaki put kad Facebook zabrlja, mi ponavljamo zamarajući obrazac: prvo ogorčenje, zatim razočaranje i, konačno, rezignacija.”
Nakon toga, Hughes kaže da se mora stvoriti nova regulatorna agencija koja će se usredotočiti na druge tvrtke s naglaskom na zaštitu privatnosti ljudi. On također poziva Kongres da donese novi zakon o privatnosti koji bi “precizno odredio kakvu kontrolu Amerikanci imaju nad svojim digitalnim informacijama, zahtijevajući jasnija objašnjenja korisnicima te pružanja dovoljno fleksibilnosti agenciji da s vremenom provodi učinkovit nadzor.”
“Ova ideja se čini neameričkom — nikada ne bismo podržali vladinu agenciju koja bi cenzurirala govor”, napisao je Hughes. “Ali ne postoji ustavno pravo uznemiravanja drugih ili streamanja nasilja uživo.”
Hughes je završio s filozofskim prizvukom, fokusirajući se na poslovne prakse Facebooka i kako je kompanija u potpunosti promijenila društvenu komunikaciju — što je još gore, prema njegovom mišljenju. On primjećuje da je web stranica dizajnirana kako bi ljudi skrolali njome, stalno tražeći sliku koja je ljepša od prethodne.
“Ponekad, dok ležim na podu pokraj svog jednogodišnjeg sina koji se igra dinosaurima, uhvatim se kako skrolam po Instagramu, čekajući da vidim hoće li sljedeća slika biti ljepša od prethodne”, napisao je. “Što to radim? Znam da to nije dobro za mene, mog sina, a svejedno opet to radim.”
“Mi plaćamo Facebooku našim podacima i našom pozornošću, a to po bilo kojem mjerilu nije jeftino”, rekao je.