Hej, nisu sve vijesti loše. Izlazi novi film Clinta Eastwooda. U proljeće 2019. godine, ležao sam u bolnici šest tjedana, a kako bih ispunio duge sate ležanja i bespomoćnosti da učinim bilo što, odgledao sam gotovo svaki film u kojem je bio Clint Eastwood, sve do sredine 1960-ih godina. Dok sam ponovno gledao Prljavog Harryja, Odmetnika Joseyja Walesa, Nepoznatog zaštitnika, Blijedog jahača, Gran Torino i mnoge druge, počeo sam shvaćati koji je zapravo najtrajniji doprinos Clinta Eastwooda američkoj kulturi: On je muškarac. I kao muškarac, on i njegov opus ustrajno stoje kao monumentalan prijekor etosu današnje ljevice.
Iako je slavno raspravljao s praznom stolicom Baracka Obame na Republikanskoj nacionalnoj konvenciji 2012. godine, Eastwood nije doktrinarni konzervativac: čak je podržao i nespretnog Michaela Bloomberga 2020. godine, ali njegov opus čini to oprostivim propustom. Eastwood je sam učinio više u borbi protiv ljevičarskog rata protiv muškosti od bilo koje druge osobe s velikim ugledom u popularnoj kulturi.
Likovi koje je glumio u tolikim filmovima polarno su suprotni od usiljenog momka u pidžami koji ispija sojino mlijeko i glasa za Bernieja i Starog Joea. Filmovi o Prljavom Harryju desetljećima su ljutili ljevicu s Eastwoodovim pozitivnim prikazivanjem policajca koji se gnuša tetošenja kriminalaca od strane ljevičarskih političara i koji je spreman učiniti sve što je potrebno kako bi počinitelje izveo pred lice pravde. Slavni je kritičar Roger Ebert svojedobno rekao: “Moralna pozicija filma je fašistička. Nema sumnje u to.” Druga poznata kritičarka Pauline Kael se složila: “Kad radite film s Clintom Eastwoodom, vi prirodno želite da stvari budu jednostavne, a osnovno natjecanje između dobra i zla je što je moguće jednostavnije. Ono čini ovaj žanrovski komad arhetipskijim od većine filmova, primitivnijim i snovitijim; fašistička srednjovjekovnost ima privlačnost bajke.” Dodala je: “ovaj akcijski žanr je oduvijek imao fašistički potencijal i on je sad konačno izronio.”
U stvarnosti, u Prljavom Harryju nema ničeg fašističkog ili srednjovjekovnog. Ljevica obično naziva sve što ne voli “fašističkim”, ali Prljavi Harry zapravo prikazuje frustracije jednog čovjeka zbog pravnih tehnikalija i rupa koje su kriminalci i njihovi branitelji generacijama iskorištavali kako bi očiglednim krivcima omogućili puštanje na slobodu i tendenciju ljevičarskih vlasti (mislite na Kamalu Harris) da se usredotoče na prava kriminalca čak i nauštrb prava njihovih žrtava. Prljavi Harry pokazuje koliko opasno to ljevičarsko usredotočenje može biti; zato ga ljevičari toliko strastveno mrze.
Zatim postoji jedan od mnogih Eastwoodovih klasičnih westerna, Blijedi jahač. Eastwood glumi lika poznatijeg kao Propovjednik, koji dolazi u grad na Zapadu noseći svećenički okovratnik i ostaje dovoljno dugo da ga skine i izvrši osvetu protiv desperadosa koji rade za rudarskog tajkuna, a koji prijete malom kampu nezavisnih tragača za zlatom. Nakon što ustrijele psa tinejdžerke, ona moli: “Ako nam ne pomognete, svi ćemo umrijeti. Molim Vas, samo jedno čudo.” Na vrata ulazi tajanstveni propovjednik koji isporučuje traženo čudo. Naslov filma dolazi iz Otkrivenja 6:8: “I vidjeh, i gle, konj blijed, i onome što sjeđaše na njemu bješe ime Smrt, i pakao iđaše za njim.”
I tako usred dvosmislenosti koja okružuje Eastwoodov lik, imamo ono što se čini kao priznanje Boga i molitve koja je uslišana, sa zlom koje je pobijeđeno, a pravda vraćena.
Možete razumjeti zašto bi ljevičari mrzili ovog lika. Danas zastupnica Alexandria Ocasio-Cortez naziva žene “osobe koje rađaju” i “bilo koja osoba koja menstruira”. Kad su je osporili po tom pitanju, ona je pojačala svoje napore, tweetajući: “Ne samo žene! Trans muškarci i nebinarni ljudi također mogu menstruirati… Republikanci koji se ljute na ovo štite patrijarhalnu ideju da su žene najvrjednije kao nositeljice maternice. Trans, dvodušni i nebinarni oduvijek su postojali i postojat će. Ljudi se mogu nastaviti ljutiti zbog toga ili mogu odrasti.”
Odrastanje nije baš ono što bi ljudi morali učiniti kako bi prihvatili ovu besmislicu. AOC bi bolje iskoristila svoje vrijeme kad bi malo zastala, pogledala nekoliko filmova Clinta Eastwooda i otkrila što je zapravo muškarac (i što je zapravo žena). Budući da su muškarci i muškost svih ovih godina omalovažavani kao “toksični” i sve više klevetani u našoj presmiješnoj kulturi, svi muškarci i žene duguju Clintu Eastwoodu zahvalnost. Pogledajte neke od njegovih starih filmova i nemojte propustiti ovaj novi, koji se zove… Plači, Macho.