Pro-life film “Unplanned” upravo je zabranjen za prikazivanje u kanadskim kinima, izvješćuje LifeSiteNews.
U razgovoru s Chuckom Konzelmanom — scenaristom, redateljem i producentom biografskog filma Abby Johnson — LifeSiteNews doznao je da su najveće distribucijske kompanije u Kanadi — Landmark, Cineplex i Mongrel Media — odbile prikazivanje “Unplanned” u kinima.
“U Kanadi, Cineplex u osnovi ima monopolističku moć — Nacional Post napominje da kontroliraju gotovo 80 posto svih kino ekrana, a iz našeg ograničenog iskustva čini se kako posjeduju mnoga najpoželjnija mjesta, u i blizu velegradskih područja, rekao je Konzelman u e-mailu Life Site News. “Tako da odbijanje Cineplexa u osnovi znači da se ne prikazujemo u Kanadi.”
Mongrel Media, najveća kanadska distributivna tvrtka, navodno je odbila film zbog “sadržaja”.
“Što nije u redu s našim sadržajem?”, pitao se Konzelman u e-mailu, ističući kako u filmu ne postoji “ništa nepoželjno; nema prostota, golotinje, seksualnosti, a jedino nasilje je ono koje je nužno povezano s postupkom pobačaja.”
“Sama pro-life poruka je ta koje je nepoželjna”, dodao je Konzelman.
Cineplex, drugi glavni distributer, navodno je dao “nezadovoljavajuće odgovore” kada je prisiljen da se očituje o zabrani filma, prema Konzelmanu.
Kanadski zakon nalaže da se filmovi mogu prikazivati u kinima samo ako imaju distributere. Pokrajinski filmski odbori također su spriječeni u ocjenjivanju filmova kojima nedostaju distributeri.
“Unplanned” pripovijeda priču o čuvenoj prebjeglici iz Planiranog roditeljstva Abby Johnson, koja je napustila organizaciju i postala pro-life aktivistica nakon što je svjedočila pobačaju dok je radila u klinici Planiranog roditeljstva u teksaškom gradu Bryanu 2009. godine. Objavljen u ožujku, film je postao jedan od najuspješnijih nezavisnih filmova 2019. godine te je dosad na kino blagajnama zaradio 18 milijuna dolara u odnosu na budžet od 6 milijuna dolara.
Obraćajući se pro-life zajednici na kanadskom Maršu za život, Abby Johnson pozvala je ljude da poduzmu mjere kao odgovor na zabranu. “Prestanite biti toliko pristojni. Život je u pitanju”, rekla je. “Djeca se ubijaju, raskomadaju u majčinim utrobama. Na postoji ništa pristojno u vezi pobačaja i vrijeme je da prestanemo uzmicati pred liberalnim medijima, pred vašim liberalnim parlamentom. Bilo je dosta.”
Ocrnjivanje “Unplanned” u tijeku je od prvog dana. U tjednima prije izlaska filma u ožujku, TV mreže odbijale su reklamirati film — često sa sličnim objašnjenjima. Lifetime je, na primjer, rekao da neće prikazivati oglase zbog “osjetljive prirode filma” — očigledno izvijanje, pošto je Lifetime prethodno promovirao “intervju sa Scarlett Johansson u kojem ona reklamira Planirano roditeljstvo”, prema marketinškim stručnjacima filma “Unplanned”.
John Sullivan, producent “Unplanned”, koji je također režirao “2016: Obamina Amerika”, rekao je u to vrijeme Hollywood Reporteru da imali novac, ali mreže nisu htjele poslovati s njima. “Htjeli smo potrošiti novac, ali oni se nisu htjeli upustiti u posao s nama”, rekao je.
Joe Knopp, još jedan od producenta “Unplanned”, rekao je da su mreže često nejasne u svojim objašnjenjima. “Većina mreža nije željela ulaziti u detalje osim navodeći tematiku filma i nevoljnost ulaska u politiku. Ali mi ne smatramo da se nalazimo u političkoj kategoriji”, rekao je Knopp.